Hoe verwijder ik het afdekplaatje van dit regenwaterafvoerputje?

Op het putje van de regenwaterafvoer van mijn balkon ligt een plaatje om te voorkomen dat grofvuil de afvoer verstopt.
Dit plaatje ligt los, het beweegt horizontaal, maar ik kan het niet optillen, om daaronder schoon te maken.
Onder het plaatje steekt, op een plek, een soort bout omhoog maar daar zit niets om een sleutel of schroevendraaier op te zetten.

Wie weet hoe het plaatje vast zit en hoe het is te verwijderen?

Toegevoegd na 2 uur:
Plaatje 2de poging

7 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een plaatje van het plaatje zou handig zijn...!
TurfGraver
7 jaar geleden
De 'bout' kun je niet indrukken o.i.d.? Als soort van ontgrendeling?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een (kwart) slag draaien?
Edraket
7 jaar geleden
ik heb een plaatje toegevoegd.
Nu zie ik dat het niet aanwezig is.

Antwoorden (1)

Ik doe het altijd door de achterkant van een lepel, mes of gewoon een schroevendraaier door het rooster te steken. Door hefboom effect wip je het deksel er zo uit.