Werken solar lampen ook zonder direct zonlicht?

Mijn vriendin wil graag solar lampionnen in de tuin hangen, maar wij hebben een tuin die door omringde huizen zo is ingebouwd dat er nooit direct zonlicht komt. Ik vraag me af of de solar lampionnen dan wel zullen werken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met solar lampen bedoel ik lampen die hun stroom halen uit zonne energie

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
6.1K

Het beste antwoord

Solar lampen hebben geen zonlicht maar gewoon licht nodig om de batterij op te kunnen laden, hoe groter de hoeveelheid licht des te sneller de batterijen zijn opgeladen.

Dus ja op een schaduwrijke plaats zal de batterij ook opladen alleen duurt dat langer en kan er bij slecht weer de batterij niet volledig opgeladen zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Wat is het verschil tussen zonlicht en gewoon licht? Of bedoel je met gewoon licht elke vorm van licht. Dan klopt het wel ongeveer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gewoon licht is gewoon licht, of dat nu van een kaars komt of van een lamp of de zon, dat maakt niet uit als er maar licht is. Enkel de hoeveelheid elektra is afhankelijk van de hoeveelheid licht
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke, duidelijk. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat winkees zegt: In de winter heb je er weinig aan.
Voor lange zwoele zomeravonden wel leuk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ Jackd hangt van de kwaliteit af. Haal je ze bij de grote goedkope discounter ja dan heb je er in de winter weinig plezier van. Haal je ze bij een gerenomeerde zaak voor een paar stuivers meer dan heb je in de winter ook volop licht.