Wat zijn déze gaatjes in de gipsplaat?

In mijn nieuwe huisje zitten boven deze gaatjes in de gipsplaat. Twee aan twee met steeds dezelfde ruimte ertussen. Wat is het?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
3.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
schroefgaten?
niko
7 jaar geleden
nietjes gaten?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een vleesvork o.i.d en gooien maar?

Het beste antwoord

Ik denk dat daar schilderijtjes of fotolijstjes hebben gehangen. Die zijn opgehangen d.m.v. betonhaakjes.

Vraag me niet waarom die haakjes zo heeten want ik ken niemand die ze op een betonmuur gebruikt. Ik kom ze alleen tegen in gipsplaat muren.

Een betonhaak is een kunsstof haakje waar 4 dunne spijkertjes in zitten. Deze kan je als een punaise in een gipsplaat muur drukken en dan een lijstje (niet te zwaar) ophangen.

Zie link in de bron.
7 jaar geleden
Z512099
7 jaar geleden
+, lijkt wel een combinatie van gewone nietjes en betonhaakjes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik gebruik ze wel degelijk in beton. Je slaat ze er met een hamer zo in en ze blijven prima zitten.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
@immetjes oke ik had verwacht dat die spijkertjes zo stuk gingen of dat je zo hard moet slaan dat je het plastic kapot slaat.