Hoe kan ik het goedkoopst een slaapkamer verwarmen?

Ik heb beneden vloerverwarming en de verwarming staat boven praktisch niet aan. Echter vind ik 16 graden op de slaapkamer te koud. Hoe zou ik een slaapkamer (3x4m) het goedkoopst kunnen verwarmen? Toch de radiator een uurtje voor het slapengaan aanzetten? Of een hete lucht kacheltje kopen voor 20-30 euro?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
3.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen idee, maar een ventilatorkacheltje is op zich heel geschikt voor een kleinere ruimte, zeker als hij maar even aan hoeft. Ik gebruik hem zelf in mijn badkamer omdat als ik 's ochtends ga douchen de vloerverwarming net op gang komt en ik die niet uren voor ik eruit ga al aan wil zetten. Zo'n ventilatorkacheltje vreet relatief gezien wel vrij veel stroom, maar om een kleine ruimte in korte tijd te verwarmen is hij heel geschikt. Ik heb alleen geen idee hoe zich het stroomverbruik verhoudt tot bijvoorbeeld een oliegevulde radiator of een straalkacheltje en ben ook niet zo'n rekenwonder dat ik dat zo even uit de mouw kan schudden, dus een antwoord heb ik niet voor je.
Cryofiel
8 jaar geleden
16 °C te *koud*??? Dat is toch een goede temperatuur? Niet als je voor langere tijd op een stoel zet, maar om te slapen is het prima. Koeler zou zelfs beter zijn voor de kwaliteit van je slaap.
paulus811
8 jaar geleden
Als het echt te koud is, kun je ook nog een electrische deken overwegen. Dan verwarm je in ieder geval geen zaken waar je niet op slaapt.

Het beste antwoord

Met een klein hete lucht kacheltje haal je de kilte uit de lucht en dat is precies wat je nodig hebt.
Als je eerst -op tijd- de radiator opendraait, moet het allemaal naar die kamer toe, duurt toch weer even, maar ook de kachel moet weer aanslaan en dát is niet goedkoop.

Zelf slaap ik met een open raam, onverwarmd, kan je vertellen dat het veel prettiger slapen is, met minder kans op hoofdpijn ook. Wat niet weg neemt dat 16 graden wel fris is ... ;-)

Toegevoegd na 4 minuten:
Antwoord
Investeer een paar tientjes in zo'n hete luchtkacheltje , is niet duur, zet dat terwijl je je uitkleedt, tanden poetst etc. , een kwartiertje aan en je slaapkamer van 3x4 is genoeg verwarmd. Ik deed dit zelfde [vorige huis] met mijn woonkamer in plaats van de gaskachel aan te gooien... werkte uitstekend.

Succes ermee!

Toegevoegd na 5 uur:
Het snelste kun je de douche in de badkamer heet aan zetten , daar een goed warme douche nemen en vervolgens je bed in duiken ...dat is pas warm , maar 's morgens zou ik kiezen voor 10 minuten elektrisch kacheltje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vloerverwarming: dan kunnen we ervan uitgaan dat er ook een HR-ketel hangt.
Een gaskachel noemen is dan minwaardig. Voor hetzelfde geld waar een elektrische verwarming een kwartier aanstaat staat de bestaande radiator een paar uur aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Gewoon radiator aan, veel goedkoper dan elektrisch, overigens onder de dekens kruipen gaat ook heel goed :-)