Gaan vloertegels kapot als je met de auto daaroverheen rijdt?

Hoi, wellicht de vraag verkeerd geformuleerd. Ik vraag me dus af hoeveel druk gewone douche-vloertegels aan kunnen. Er is een oprit met gewone douchetegels en ik vraag me af of ik met de auto (max. 2000 kg) daaroverheen kan rijden zonder de tegels te breken.

Ik weet dat het oa. afhankelijk is vd tegeldikte en hoe goed ze gelegd zijn, maar als we nou van het gemiddelde uitgaan zitten we goed.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je gaat van het gemiddelde uit, maar rekent voor een auto 2000 kg? Ik denk dat 1000 kg gemiddelder is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tegels kunnen veel druk hebben. Als een vrouw van 100 kg op haar naaldhakken door de badkamer loopt, dan gebeurt er niks met de tegels. Dan staat er een druk van 100kg per vierkante centimeter, en dat zijn dan nog dikke hakken ook.
Een auto heeft per band al een groter oppervlakte dan 20 vierkante centimeter.
Mits ze goed gelegd zijn, is er geen probleem.
paulus811
8 jaar geleden
Ik heb tegels in de garage en deze scheuren vooral als je stuurt. Belangrijk is dat er geen lucht onder de tegels zit en dus de lijm gelijkmatig is aangebracht. Voor garages zijn speciale vloertegels te koop.Voor een oprit loop je ook nog het risico dat de tegels kapot vriezen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In een garage leg je ze met een fijne lijmkam en lijm die het hebben kan of direct in het cement, dan kunnen ze veel hebben. In zand kunnen ze weinig hebben.
Probeer maar uit, stamp een stukje wit zand goed aan, leg er een paar tegels op. 1000kg is licht voor een auto, 2000 zwaar.
nemen we 1500 / 4 = 375kg per wiel. Zelfs een perfecte oprit gaat een beetje verzakken met de tijd. Met een tegel van 5 cm dik maakt dat niet zoveel uit,
Met een tegel van minder dan één cm wordt dat snel een zooitje.

Het beste antwoord

Tegels kunnen veel druk hebben. Als een vrouw van 100 kg op haar naaldhakken door de badkamer loopt, dan gebeurt er niks met de tegels. Dan staat er een druk van 100kg per vierkante centimeter, en dat zijn dan nog dikke hakken ook.
Een auto heeft per band al een groter oppervlakte dan 20 vierkante centimeter.
Mits ze goed gelegd zijn, is er geen probleem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
lopen vrouwen van 100 kg nog op naaldhakken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een hoekje waar lucht onder zit door slecht leg werk, daar die naaldhak op en het hoekje zal bij een gewone tegel afbreken. Bij een auto zal vaak het gewicht op één wiel op één helft van de tegel staan. Op zich geen probleem als die tegel op beton ligt, wel als ie in zand ligt.