Verwarmingsproblemen in huis: waarom is de woonkamer warm, kelder koud?

Ik slaap zelf in de kelder, waar ik altijd de radiatoren aan heb staan. Echter is het hier maar 18 °C, terwijl het in de woonkamer 21 °C is. In de woonkamer zit vloerverwarming, in de kelder niet.bHoe zou ik dit op kunnen lossen, of wat voor warmte regelaar zou dit op kunnen lossen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Antwoorden (1)

Meer verwarmingscapaciteit in de kelder .
Bijvoorbeeld met een convector met ventilatoren.
http://www.renewable-energy-now.org/2012/12/project-jaga-ltv/
De werken ook nog met lage water temperaturen mocht er één systeem in huis liggen.

Verder is het afhankelijk van hoe de installatie in huis in elkaar zit.
Er is veel mogelijk, maar of dat realistisch en betaalbaar is??
Je zou kunnen denken aan een buffervat met warm water alleen voor de kelder.

Is het origineel een kelder of een beneden verdieping?
Bij een kelder zal er nauwelijks isolatie zijn, als het grondwater ook nog eens hoog staat zullen de muren altijd koud aanvoelen. Dan zal isoleren veel uitmaken.

ps. 18 graden voor een slaapkamer is normaal meer dan warm genoeg, een dikkere/betere deken is een oplossing die een stuk goedkoper is.
Mogelijk gebruikt je het ook als speel of studeerkamer, mogelijk is het er vochtig waardoor het kouder aanvoelt.