Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sociale huurwoning; wat kan ik met deze vreemde wasmachineaansluiting?

Sinds deze week heb ik de sleutels van een sociale huurwoning. Ik heb ook een vraag gesteld over de elektra in dit huis, deze vraag gaat over de wasmachineafvoer.

De wasmachineafvoer komt namelijk los uit boven het doucheputje. Het water van de wasmachine zou dus over de vloer het doucheputje inlopen. Er is oog geen sprake van een sifon in de afvoer van de wasmachine naar boven het doucheputje. De sociale woningcorporatie wil hier niks aan veranderen. Ik heb hier 3 vragen over:
1. Is dit schadelijk voor de wasmachine/de vloer?
2. Staat de woningcorporatie in hun recht om hier niks mee te doen?
3. Zou ik dit eventueel zelf kunnen aanpassen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gevaarlijk is het niet, wel ongebruikelijk.

Naast een wasmachine aansluiting hoort een afvoer te zitten. Meestal een PVC buis van 40 mm in doorsnee waar de slang in kan steken.

Is er geen wasbak in de buurt? Dan kun je daar bij de afvoer een Y-stuk er tussen zetten en daar de afvoer op aansluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sifon is niet nodig er is geen directe verbinding met het riool
Vind het een aparte situatie maar waarschijnlijk zit het al jaren zo dus hoeven ze het niet te veranderen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee geloof ik niet

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding