Hoelang mag je loggeren?

Ik huur een kamer voor een woningcoorperatie in Utrecht en een bekende wil graag bij mij komen loggeren, we weten nog niet voor hoelang omdat hij terug uit het buitenland komt en bij mij wil blijven totdat hij iets heeft gevonden. In mijn contract kan ik alleen terugvinden dat mijn kamer door maximaal 1 persoon mag worden bewoond, dat onderverhuur niet is toegestaan maar er staat niks over loggeren. Zijn er regels betreft het loggeren of zal deze vriend als inwonende worden gezien als hij langer dan een week verblijft?

Alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Als iemand langer dan 4 weken bij je logeert, is er sprake van inwoning. Voor inwoning heb je toestemming nodig (die jij, gezien je bericht, niet hebt). Dit is althans zo bij 'leystromen'. Het is voor de verhuurder natuurlijk lastig te controleren, helemaal omdat een logee niet wordt ingeschreven op jouw adres. Ik verwacht dat langer dan een week geen probleem oplevert, maar zorg dan wel dat het er ook uit ziet als dat hij logeert. Zelf heb ik het 2 weken gedaan in een studentenhuis: ik moest 2 weken overbruggen tussen mijn ene woning en mijn andere. Daar heb ik op een matras op de grond geslapen met mijn kleren in een koffer: een matras op een extra bed en je kleding in vrijgemaakte ruimte in een kast, lijkt heel wat meer op inwonen dan wat ik eerder omschreef.

Bronnen:
http://www.leystromen.nl/ik-ben-huurder/pe...

Het probleem is, dat deze gast niet logeert. Hij heeft namelijk geen andere (officiele) verblijfplaats in Nederland, en moet zich dus op jouw adres inschrijven -wat tegelijk niet is toegestaan. Toegevoegd na 4 minuten: Voor de duidleijkheid: Hij is dus op die manier inwonend ipv logee en dat mag dus niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100