Wat voor een (kamer)plant is dit en kan ik deze snoeien?

Hallo allemaal,

Ik heb deze plant sinds een paar dagen overgenomen van mijn vader, die er vrij weinig naar heeft omgekeken.
Nu wil ik deze plant een nieuw leven geven door het verse grond te geven en het kort snoeien tot 10 cm boven de grond.

Nu mijn vragen:
Welke plant is dit, en wat kan ik met de afgestorven gedeeltes doen en kan ik deze snoeien? Zo ja, hoe kan ik deze zo snoeien dat de boven gedeelte van de stengel niet stomp maar een punt wordt?

Ik weet dat er soms kleverig spul uit de stengels komt.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Marco.

Toegevoegd na 3 minuten:
De stelen zijn ongeveer 1.20 hoog.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.7K
Amadea
8 jaar geleden
Een sansevieria?

Antwoorden (1)

Het lijkt op de sanseveria mikado.
Snoeien is niet aan te raden. Wel kun je de dode sprieten eruit halen.
Voor verzorging zie bron.

Toegevoegd na 33 minuten:
Sansevieria bacularis mikado is makkelijk in onderhoud. Hij houdt van een half donkere tot donkere staanplaats en heeft weinig water nodig. De plant kan scheuten maken die wel 1,5 meter hoog kunnen worden. Het is mogelijk om deze scheuten weg te knippen of trekken om zo de vorm in de plant te houden.
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Die krijgt slechts de halve lengte van de plant die vraagsteller heeft.
Erna55
8 jaar geleden
je kunt hem kopen met een lengte van 60 cm.