Wie weet wat dit wratje uitstulpsel is van deze Anthurium?

Pas gekocht. Lijkt bladluis maar dat lijkt me pittig bij deze nieuwe plant. Mooi is het in ieder geval niet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
2K
Amadea
8 jaar geleden
Is dat niet het normale begin van de groei van een bessentros?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb geen idee
Rieneke1
8 jaar geleden
Amadea zou goed gelijk kunnen hebben.
Het lijkt in de verste verte niet op bladluis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zit ook te denken dat misschien de groei hier is gestopt?
Amadea
8 jaar geleden
Misschien kunnen deze afbeeldingen je geruststellen, Corsa: https://c1.staticflickr.com/3/2776/4437894590_dbeaeedd96.jpg en http://2.bp.blogspot.com/-2tlu2WYBjXA/U5M7uYH8KuI/AAAAAAAAS4c/xoGaiNfak9M/s1600/anthurium+271+2014+05+30+old+cropped+%28own%29.png
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar wat zegt dit Amadea :)
Amadea
8 jaar geleden
Nog een gevonden: http://fr.hortipedia.com/wiki/Fichier:Anthurium_fruits_photo_file_586KB.jpg
Amadea
8 jaar geleden
Dat het zo hoort dat 't vruchtbeginsel er bobbelig en onregelmatig uitziet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou ben benieuwd......
Amadea
8 jaar geleden
En, is het al wat verder uitgegroeid?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb een tak verwijderd die andere zal ik morgen bekijken. Die staat namelijk bij mijn ouders ;)

Het beste antwoord

Dat zijn groeiknobbels, daaruit zal een tros met felrood gekleurde bessen ontstaan.
De aar (de langgerekte staafvormige stuifmeeldrager, die officieel spadix heet) van een anthurium is de bloem. Het schutblad heeft een felle kleur om insecten aan te trekken die de minieme bloemen op de spadix moeten bevruchten. En dat is bij jouw plant dus gelukt.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
'Thanks