Ook in de winter kunnen de bijen soms uitvliegen.
3 jaar geleden nog zelf waargenomen.
10 graden is de temperatuur dat bijen gaan vliegen.
Echter staan de korven meestal in de schaduw en de korte tijd dat het in de winter middag 10 graden of meer is, is dan te kort.
In de herfst is dat makkelijker, omdat de temperatuur overdag van meer dan 10 graden veel langer duurt dan in de winter.
Maar in de winter met 12 a 13 graden gaan ze echt wel vliegen, voornamelijk op de kerstrozen en de krokus.