welk materiaal kun je het beste onder een brandende kaars leggen zodat hij niet op tafel druipt?

En wat er nog leuk uit ziet als het even kan :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
6.8K

Antwoorden (2)

Elke willekeurige onderzetter die niet doorlatend is. Een gehaakt kleedje is dus niet zo'n goed plan, maar een mooi dienblad of sierbord gaat uitstekend. Ook zijn er leuke pannenonderzetters die voor dit doel geschikt zijn. Tegenwoordig kun je ook van die leuke houtn dienplaadjes en plateaus met een randje kopen die je met kaarsen en wat andere tuttemerul kunt opleuken (wel oppassen dat de tuttemerul niet al te brandbaar is natuurlijk).

Alles wat je bedenken kan is zowel geschikt voor onder een kandelaar als voor onder een dikke kaars die los geplaatst wordt zonder kandelaar. Wat je kiest is een kwestie van geld en smaak. Het meest praktisch is als je kiest voor iets dat ook weer makkelijk schoon te krijgen is, hoewel kaarsvet zich van harde oppervlakken met heet water goed laat verwijderen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aluminiumfolie kan je daar best voor gebruiken. Het kan tegen de warmte van het lekkende kaarsvet en je kan het zo weer weggooien en vervangen door een nieuw vel als je dat nodig vindt.