hoe krijg ik mijn bijterige hamster tam?

Ik weet dat de vraag eerder is gesteld, maar al die technieken heb ik al geprobeerd, snoepjes, handdoek om aan je geur te laten wennen en bovendien waren er veel antwoorden als 'tam maken' als hij bijt. Maar dat is juist het probleem, hoe doe ik dat? Mijn vraag is: k heb mijn hamster een week geleden gekocht in een dierenwinkel, hij/zij was toen 7 weekjes. Nu na een week kan ik hem nog amper aaien. Zodra ik met mijn hand in de kooi wil, gaat hij op zijn achterpoten staan om mijn hand te pakken. Een snoepje (tussen mijn vingers) wordt netjes aangepakt en als hij dat eet laat hij zich aaien. Zodra het op is begint het staan weer. Ik durf mijn hand lang in de kooi te houden want hij heeft mij een aantal keer gebeten, mijn broertje, mijn vriend vaak (2 keer tot bloedens toe). Hij loopt niet op mijn hand als ik daar een snoepje heb. Hij zoekt het snoepje niet, het eerste wat hij doet is bijten. Bij een keer dat hij beet schrok ik zo dat ik mijn hand terugtrok. Hij hield vast en werd de kooi uitgeslingerd. Hij was nogal verbaasd en beet (gelukkig) niet toen ik hem terugzette in zijn kooi. Hij heeft verder niks, alleen ik ben bang dat het nogmaals gebeurt. Wat kan ik nog proberen om hem tam te maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Antwoorden (1)

Je had je wel verdiept in het huisdier "[Goud]Hamster"? Een boek gekocht en alle ins + outs gelezen en op grond daarvan een beestje uitgezocht/gekocht?
Tja, ik weet dat een [goud]hamster een nachtdier is en vaak gekozen wordt door ouders van kleine kinderen. Ouders die zich niet eerst verdiept hebben.
Een [goud]hamster is namelijk een nachtdier en dat houdt in dat hij/zij overdag slaapt en 's nachts als een gek speelt in zijn kooi in het rad rent als jij met je hoofd onder het kussen wegduikt voor stilte... Ja echt, Jij bent tegengesteld aan de hamster... wanneer jij slaapt is de hamster akelig wakker en wanneer de hamster slaapt [overdag] ben jij klaarwakker en wil je spelen met je huisdier, dat door jou gewekt wordt en een ochtendhumeur heeft van heb ik jou daar, want IK WIL SLAPEN en jij wekt hem dus elke dag ... logisch dat hij bijt!!

En daarom is het nodig om je VOORDAT je een huisdier koopt je te VERDIEPEN in de achtergronden van het huisdier!!

Antwoord op de vraag: wat kan ik nog proberen om hem tam te maken?

Je hebt nog niets gedaan...
Lees dierenboeken met informatie [bibliotheek].
Volg de regels en wees niet overmoedig.
Allereerst hamsterlief niet meer wekken overdag, laat het beestje slapen en als je visite hebt, laat ze er af blijven!
Geef het beestje voorlopig niets meer uit de hand, tenzij je weer gebeten wilt worden...

http://www.dehamster.nl/tam.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Natuurlijk heb ik mij verdiept. Ik maak hem overdag niet wakker. Alleen als ik zie dat hij wakker is ga ik naar hem toe. Uiteraard heb ik ook boeken en informatie gelezen, genoeg. Hand in de kooi leggen en praten, dat zou misschien kunnen werken als je geen pijn voelt. Het eerste wat hij blijft doen is aanvallen. Wel heb ik ontdekt dat hij buiten de kooi rustiger is. Ik zet hem gewoom op de grond en daar aaien. Daar bijt hij nog, maar minder. Als hij braaf is geweest krijgt hij in zijn kooi een snoepje, inderdaad niet uit mijn hand.