Bij de VVE vergadering was punt rondvraag ineens punt 2 i.p.v. laatste punt van de agenda. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
tinus1969
8 jaar geleden
Ja, dat kan.
Zeker bij complexe vergaderagenda's worden punten niet altijd op volgorde besproken.
Erna55
8 jaar geleden
Het mag. Is het voor jou een probleem dat de volgorde van de agendapunten is gewijzigd ?
Antoni
8 jaar geleden
Niemand zal er bezwaar tegen hebben als je, net voordat de vergadering wordt gesloten, nog een korte vraag stelt aan het bestuur of aan de vergadering, mocht je die (vraag) dan nog hebben. Mede gezien het feit dat de agenda is gewijzigd en daarmee een bijzondere situatie is ontstaan, zal dit niet als storend worden gezien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het maakt sec ook geen hol uit. Je kan desnoods een vergadering openen met de rondvraag.
Immers: er komen vragen aan bod die niet zijn gerelateerd aan de overige agendapunten; die kunnen namelijk gesteld worden wanneer dat specifieke agendapunt wordt behandeld.

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet ' ineens'. Gebruikelijk is dat het dagelijks bestuur of de secretaris een concept-agenda opstelt, en aan het begin van de vergadering vraagt of dit zo goed is. De vergadering stelt vervolgens de agenda vast.
In de praktijk zie je vaak dat men het niet zo nauw neemt met dit soort regels, zeker als er een dominante voorzitter is. In dat geval zul je zelf het reglement goed moeten kennen, en tijdig je stem moeten laten horen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kreeg van een ander antwoord dat het geen probleem zou zijn dus.................

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan. De agenda is ongewijzigd als alle vooraf vastgestelde punten aan de orde komen. De volgorde maakt daarbij niet zoveel uit.