welke vloer is bestand tegen wieltjes van bureaustoel?

De vloer moet over tegels gelegd worden. Iets van linoleum, parket of iets dergelijks. Geen nieuwe tegels, dat is te kostbaar en tijdrovend. Wie heeft ervaring hiermee, welke vloer blijft mooi, ook als je er duizenden keren met je bureaustoel over rijdt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
2.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
haal zo'n mat voor bij je bureau, dan ben je ook klaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen enkele normale vloer. Beter schaf je gewoon een bureaustoelmat (of enkele matten) aan: http://www.beslist.nl/products/kantoorartikelen/kantoorartikelen_4426705/
Neem een goede, dat is het dubbel en dwars waard. Bureaustoelen hebben me al een keer een rug of wat aan nieuw parket gekost in mijn studio, die fout maak ik niet nog een keer. Let wel op dat je een mat neemt voor een gladde ondergrond, en als je er meerdere naast elkaar wilt leggen let dan op dat ze geen afgeronde hoekjes hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien vloerbedekking die ze bij bedrijven vaak hebben. Ik weet niet hoe die heet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.allesoverhuisentuin.nl/idee/linoleum-vloer-prijs-kosten/1113
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In winkels staat bij de diverse soorten zeil vaak met symbooltjes aangegeven waar de vloer tegen bestand is. Eén van die symbooltjes geeft aan of de betreffende vloer bestand is tegen wieltjes van bureaustoelen.
Bordensteker
9 jaar geleden
Ja, maar je gaat élk niveauverschil van de onderliggende tegels (én hun naden of voegen) zien terugkomen in het oppervlak van de nieuwe vloer als je daar met een bureaustoel op wieltjes op gaat rijden.
(Dus ook wel bij een bureaustoelmat, maar daarbij ga je het niet zo snel als een storende mislukking ervaren! Bovendien hoeft het daarbij niet zo erg te "tonen", denk ik. Ligt aan het oppervlak.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties. Ik hoopte op een goede ervaring van iemand.
De mat dacht ik zelf ook aan, maar dan is de ruimte voor je stoel beperkt en ik vind het niet mooi.
Linoleum lijkt een goede optie, maar welke? Lijkt mij dat er veel verschil in kwaliteit kan zitten.
Of idd vloerbedekking/linoleum van bedrijven, maar ook hier weer de vraag naar ervaringen..
En uiteraard komt er een ondervloer tussen de tegels en wat er op komt.

Antwoorden (1)

ik heb zelf al jarenlang een goedkoop parket met een goedkope bureastoel. Ik heb onder mijn bureaustoel een speciale mat liggen die voor een paar tietjes bij verschillende bedrijven te krijgen is. Dit werkt bij mij lrima en het parket is op de plaats van de stoel niet meer of minder beschadigd dan op de rest van de kamer