Er parkeren telkens 'vreemde' mensen op mijn oprit, wat kan ik hier tegen doen?

Situatie schets: ik woon in een vrijstaande woning met oprit. Regelmatig staat er een vreemde auto op mijn oprit, onder mijn carport, zodat ik er niet meer uit kan met mijn auto. Sinds afgelopen zondag staat er weer een auto, deze keer kan ik niet met mijn eigen auto op mijn eigen oprit. De politie komt de wagen niet wegslepen, want het is niet urgent en het betreft eigen terrein. Het gevolg is dat ik nu zelf betaald moet parkeren in de straat!
Het is heel duidelijk dat het een oprit is, ik heb een carport en de bestrating is heel anders dan de straat. Je hebt de straat, dan de stoep (in en uitrit) en dan mijn oprit met carport naast mijn huis. Dus het lijkt me duidelijk dat het geen openbare parkeerplaats is, de voordeur zit ook aan de zijkant, onder de carport.

Kan de politie hier echt niets aan doen? En wat kan ik hieraan doen? Dit probleem bestaat nu al een jaar, sinds er in de straat betaald dient te worden om te parkeren..

Toegevoegd na 5 dagen:
De auto is weg, eindelijk! Zie antwoord hieronder. Bedankt voor het meedenken, ik kan nog geen plusjes geven. Dus dan maar zo!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
30K
Amadea
9 jaar geleden
Een hek voor jouw oprit plaatsen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het eigen terrein betreft zou de politie juist moeten ingrijpen toch? Wij hebben vorig jaar iets soortgelijks gehad. Er stond een auto voor het pad achter waar ik naar de poort moet met de fiets. Ik moest afstappen voordat ik er door kon. Diverse mensen hebben toen de politie gebeld maar die konden niets doen omdat het geen eigen terrein betreft. De auto stond namelijk op een plein met garages. Na 4 maanden ging de auto eindelijk weg. Wat bleek. De eigenaar zat in de gevangenis en stalde achter ons huis zijn auto.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even met een bordje aangeven dat het privéterrein is kan geen kwaad.
Utrecht
9 jaar geleden
Inderdaad een bordje bij de oprit. Of 'straf' de foutparkeerder af door je eigen auto ervoor te zetten of -papieren- stickers (zijn lekker lastig ter verwijderen) op de voorruit te plakken met geprinte tekst waar je de eigenaar op z'n vergrijp wijst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat vreemd. heb het wel eens gehad dat ik er niet uit kon. Politie gebeld, die hebben via het kenteken de eigenaar opgespoord en hem dringend verzocht de auto zo spoedig mogelijk te verwijderen.
Een auto onder jouw carport parkeren is wel erg bizar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien kun je aan de politie vragen of je een wielklem mag plaatsen? dat doet de wegbeheerder zelf ook bij foutparkeerders; en daar lijkt me hier duidelijk sprake van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zonder foto o.i.d. kunnen wij niet beoordelen of het duidelijk genoeg is. Een bordje plaatsen zou eventuele onduidelijkheid kunnen wegnemen. Hoever je mag gaan weet ik niet. (daarom als reactie)
Maar je zou een bord kunnen plaatjes:
"Verboden te parkeren, wegsleepregeling, boete 300,- + sleepkosten."
Aangezien het jouw terrein is, kan je een sleepbedrijf de auto laten weghalen. Die boete kan je zelf innen. zoiets:
https://www.informatiebord.nl/p/860/parkeerborden/parkeren-verboden-mits/parkeerbord-et-e01-3txt-wsr-naam-fluor/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een groep sterke buurmannen of vrouwen is een niet al te grote auto best een stukje te verplaatsen, zodat ie op straat staat en je oprit blokkeert, dan staat ie niet meer op privé terrein en komt de politie vast wel wegslepen.. of met zoiets. (die zijn er vast ook goedkoper)
http://www.pol.nl/autoverplaatser-gojak-6200-links/nl/product/38087/ Belachelijk trouwens dat de politie niet komt en/of je niet doorstuurt naar bijvoorbeeld een sleepbedrijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Auto opkrikken en op klinkers zetten. :)
Kom je er vanzelf achter welk idioot dit doet..
Oude buurman van mij had ook soortgelijk probleem.
Hij had er geen moeite mee om met een spijker langs de auto te gaan, maar dat vindt ik zelf geen charmant oplossing. :x
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Parkeer je auto voortaan zo dat er geen tweede auto meer bij kan en als hij er al staat als jij aankomt rijden dan parkeer je je auto er voor.
paulus811
9 jaar geleden
Even een kettingslot om de velg, briefje achter de ruit en de gek meldt zich vanzelf. Kun je meteen de parkeerkosten die je nu maakt met hem of haar verrekenen.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
voorzichtig om de auto heen lopen, zodat je de lak niet beschadigt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik neem mijn reacties terug:
Sommige dingen zijn raar:
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=69&t=28657
wegslepen, enzovoorts zijn een slecht idee.. Een paal of ketting is een van de weinige opties die geen juridische problemen en/of kosten op kunnen leveren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad jackd, heel raar, ik heb die discussie gelezen. De enige oplossing is wachten tot de auto weg is en dan een paal of ketting plaatsen. Belachelijk dat mensen zulke maatregelen moeten treffen om op hun eigen oprit te kunnen parkeren of niet ingeparkeerd te worden.
Het moet niet gekker worden!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel handig om te weten, dat ik voortaan overal rustig kan parkeren.. ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat wel, al zou ik mijn auto toch niet met een gerust hart op een vreemde oprit laten staan als ik sommige reacties zo lees haha!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer ook in de gaten te houden wie de auto weghaalt, kan niet altijd, maar als je het ziet dan kan je die persoon erop aanspreken. Kenteken noteren is ook erg handig, voor als de auto er nog eens staat. Maak ook foto's van de auto's. Handig voor de politie en voor jezelf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb iets vergelijkbaars ook eens gehad, al parkeerden ze bij mij op het grasveldje voor mijn huis -geen officieele parkeerplaats- maar dat vond ik op gegeven moment zo irritant dat ik maar een briefje met uitleg achter de ruitenwissers heb gedaan met uitleg en waar ze dan de auto wel kunnen parkeren (iets verderop in de straat) met het verzoek daar in het vervolg rekening mee te houden. Maar onder de carport van een vreemde te parkeren, vind ik wel erg aso, maar dat terzijde...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat je ook zou kunnen doen is een nep beveiligingscamera. Ik heb het wel vaker gezien, dan is de camera nooit aan en kan het ook niet doen, maar er hangt een sticker of staat een bord dat er cameratoezicht is. De meeste mensen denken dan wel 2x na voordat ze iets doen wat niet mag. Ze zien de camera hangen en denken dat ze worden gefilmd. Daardoor moet je de camera wel een beetje in het zicht hangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De buren vragen of wanneer ze zien dat iemand de auto daar neer zet, een foto te maken. Vraagt de bestuurder waarom. dan laten antwoorden dat hij inbreuk maakt op priverechten. Natuurlijk kun je dit ook doen als je er zelf bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sinas, ik wil zo graag weten hoe het afloopt voor deze vraag stopt: hoe gaat het nu? Komt er nog eens politie? Hoelang heeft de auto er gestaan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd wat je nu gaat doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De auto is gisteren weggegaan. Ik kwam thuis van mijn werk en hij was weg. De buren waren ook niet thuis, dus ik weet niet wie het was en niemand heeft de bestuurder er oo aan kunnen spreken.
Ik woon vlakbij een trein station, ik vermoed dat daar de vreemde auto's vandaan komen.. en ik denk dat deze bestuurder haast had en meer dan een week weg was. Erg onbeschoft is het wel! Ik heb een paaltje op de kop getikt, die wordt zaterdag geplaatst. Dan moet ik voortaan wel dat paaltje naar beneden klappen voor ik kan parkeren, maar dan parkeert er niemand meer op mijn oprit. De politie zou de auto gaan wegslepen als hij er morfen nog stond. Dus dat was niet meer nodig, schandalig eigenlijk, de bestuurder is er nu mooi mee weggekomen! Maar ik kan weer op mijn eigen oprit dus ik ben blij :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
haha, misschien heeft de politie aan de hand van het kenteken de bezitter wel gewaarschuwd. Scheelt weer een hele wegsleepprocedure. Zo'n paaltje is best handig. Kun je het ook opklappen als je auto er geparkeerd staat. Hele goede remedie tegen autodiefstal. Twee vliegen in één klap.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leuk dat je laat weten hoe het afgelopen is,
en mooi dat JoanDArc er nog een voordeel in kan zien. :-)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Het gebeurt zelden dat we de afloop van dit soort vragen te horen krijgen.
Plus voor Sinas79 !!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
:-) En JoanDArc, het is inderdaad een goede beveiliging tegen diefstal ja!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en nog een plus. Nu maar hopen dat je het kenteken weet. Je ziet hem de komende weken vast in iemand anders zijn carport staan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt Sinas... enne bedenk dat als je de paal plaatst ter voorkoming van het stelen van je auto dat je wellicht de eerste weken 's ochtends daar nog aan moet wennen (voor je je auto OP die paal gaat zetten bij het wegrijden).

Antwoorden (5)

De beste oplossing is natuurlijk om je oprit af te sluiten met een poort of een paaltje. Maar kan dat niet plaats dan eens een bordje "Wegsleepregeling van kracht". Dat hoeft niet waar te zijn om te werken. Zolang het er maar 'officieel' uit ziet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zoals dit bord: http://www.verkeersborden.com/images/stories/virtuemart/product/ob304.jpg
Antoni
9 jaar geleden
Even een praktisch vraagje: Is het bord uit je voorbeeld eigenlijk niet (alleen) een onderbord? Moet er "officieel" niet een bord (met een parkeerverbod) boven?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Ja dat klopt.
Het plaatje was slechts ter verduidelijking.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is immers prive-terrein, daar is de eigenaar tegelijk wegbeheerder. Dus mogen alle borden. Als hij een bord op zijn oprijlaan wil zetten 'Krokodillen moeten voorrang verlenen' kan niemand dat beletten. Zo lang het maar niet beledigend, racistisch, seksistisch, aanstootgevend (enz) is. Maar ik verzeker je dat geen krokodil erover zal klagen (:+=)). Dat bordje 'wegsleepregeling van kracht' mag dus ook; de eigenaar is trouwens niet verplicht om te handhaven, maar ik vraag me sterk af of hij niet het recht heeft, het op zijn terrein geparkeerde voertuig op de openbare weg te (laten) zetten. maar nu echt iets effectiefs. je plaatst een groot bord: 'Schilderwerk in uitvoering'. Of de eigenaar het risico neemt dat zijn auto onder de verfspetten zit...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel creatieve oplossingen allemaal :) al zou ik zelf geen auto op klinkers oid zetten.
Morgen ga ik eens voor een bord kijken en de politie nogmaals bellen. Ik vind het zo vreemd dat ze niets komen doen! Er staat nu al 4 dagen een wagen fout geparkeerd op mijn terrein.:En blijkbaar moet ik het zelf maar oplossen. Mijn auto past er niet voor, anders had ik dat wel gedaan, dan kon de eigenaar er niet omheen zich bij mij te melden als hij weg wil rijden ;) En ik ga ook kijken voor een hekje want een bordje zal niet veel uitmaken aangezien het sommige mensen ook niet uitmaakt om op iemand zijn oprit onder de carport te parkeren. (Het moet niet gekker worden toch!)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ voor het antwoord,
@WillemNeoCHor: ik was verbaast, maar dat recht is er (waarschijnlijk) niet:
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=69&t=28657
Antoni
9 jaar geleden
Jackd, je bedoelt WillemNeoChorio.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vreemd dat de politie niet komt. Zouden ze ook niet komen als jij al VIER dagen je carport niet uit kan? Verder: is het eigenlijk altijd dezelfde auto? Ze kunnen gewoon de eigenaar bellen, dat is al het minste wat ze kunnen doen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik zou eens bij de stort langs gaan en eens kijken of je daar een gratis paaltje of iets dergelijks kan vinden. Ik zou die auto zo insluiten dat hij er nooit meer uit kan en dan mooi niet reageren als er aangebeld word.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
@Sinas79
Het bord is ook alleen bedoeld voor de situatie dat het afsluiten van je oprit niet kan. Afsluiten is natuurlijk veel effectiever ! Onderstaande werkt niet voor kl*tzakken die op een inrit onder een carport parkeren, maar toch wil ik dit verhaal even kwijt: Vlak bij mijn werk is een plek waar je op de openbare weg gewoon mág parkeren. Omdat er bij het grote kantoor (bewust !!!) |:-( te weinig parkeerplekken zijn worden mensen gedwongen in de woonwijk te parkeren, elke werkdag van de week.
Het is beleid om het OV-gebruik te stimuleren. De overlast die dat in de buurt veroorzaakt wordt daarbij voor lief genomen door de gemeente. De bewuste plek is belangrijk voor een bewoonster daar, maar iedereen mag er (langdurig) parkeren. Wanneer iemand daar parkeert dan schrijft ze een keurige, vriendelijke brief en stopt die onder de voorruit. Inmiddels zie ik die plek bijna altijd vrij. Consequent vriendelijk vragen werkt dus !!! Een paar andere bewoners nemen het idee over, maar die schrijven een geïrriteerd briefje. Die hebben nauwelijks succes.
Rood witte ketting tussen twee paaltjes op je eigen grondstuk. Af te sluiten met hangslot.
Ivana
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ivana, dat is de enige oplossing voorlopig. Je eigen terrein afsluiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
soimpel en effectief.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus
Bloembakken plaatsen, afsluiten met een ketting + slot. Ventieltjes uit het ventiel halen en weggooien, bord plaatsen met verboden te parkeren of bord met eigen terrein.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bloembakken is naar mijn mening niet handig, want dan moet die ze zelf ook elke keer weghalen. Als je de ventieltjes uit het ventiel haalt, kan de auto helemaal niet meer weg en duurt het nog langer...
Er zijn altijd mensen die niet kijken naar verkeersborden, dus ook dit is geen goede optie denk ik...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn buurvrouw sluit haar oprit met bloembakken af en het helpt wel. Het is een beetje werk.
Ventieltjes eruit daarna doen ze het nooit meer. Wie het langst wacht, lacht het hardst.
De oplossing van Janini vind ik top.
Ivana
9 jaar geleden
Je krijgt een min voor je agressieve oplossing met de ventieltjes. Het kan anders. Als je bovendien bloembakken plaatst heb je zelf niets meer aan de parkeerplaats.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft niets met agressiet te maken , maar met een ultieme oplossing,
Fouten maken is leren,!Trouwens om zelf te parkeren kun je de bloembakken aan de zijkant zetten, mijn buurvouw lost het zo op.
Ivana
9 jaar geleden
Je bent hoe dan ook strafbaar als je vernielingen aanbrengt aan andermans eigendommen. Nog afgezien van het asociale gedrag. Asociaal gedrag van een parkeerder hoeft niet asociaal te worden bejegend, zo bouwen we geen gezonde samenleving op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus dat het nu deze auto is, en morgen dan misschien weer een andere. Dan blijf je aan de gang met allemaal verschillende mensen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lekker handig; banden leeg laten lopen van een auto die je eigen uitrit blokkeert :-S. Zo kom je natuurlijk nooit weg..
Parkeer uw auto weer achter de boosdoener zodat deze niet weg kan. Hij/zij zal zich dan moeten melden.
Blokeer op de een of andere manier zijn 'uitgang' zodat hij het probleem heeft.
Plaats 'klappaaltjes' op uw grond.
En neem contact op met buren om te vragen of betr. auto bij hun hoort of op bezoek is.
Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het je eigen terrein is, mag daar geen ander staan. Maar ja, het feit dat het niet mag daar heb je niet veel aan. Je moet de auto weg zien te krijgen. Het handigste is er achter te komen van wie die auto is, en in gesprek gaan. Uitleggen dat het jouw terrein is, en dat je daar kosten voor maakt. Als dat niet werkt, kun je verdere maatregelen nemen zoals mensen hier boven reeds schreven.