een lek in de afloop van het bad en/of lavabo wordt dat alles uitbreken?

Ik heb vastgesteld dat er een lek zit ergens tussen bad en lavabo in de waterafvoerbuizen. Probleem is deze zitten onder de vloer, vloerverwarming en isolatieshappe.. moet nu alles weer uitgebroken worden en voor wie zijn de kosten? Voor de installateur? Welke rechten heb ik? Het huis is mijn eigendom.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eerst eens onder het bad,
dan zal je ook een tegel eraf moeten halen, maar dat valt mee qua schade.
Met een beetje geluk is het bijvoorbeeld een verkeerd zitten rubber van de badafvoer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de leiding toch lekt (check eerst andere mogelijkheden, zie vootgaande reaktie) zit het lek in 99% van de gevallen bij een
bocht, t-stuk, mof of iets dergelijks.
Begin, als je weet waar die ongeveer in de vloer ztitten, daar dan te kappen.

Het beste antwoord

Vreselijk. Ik denk dat de installateur verantwoordelijk is, maar een goede rechtbijstand zal handig zijn.

Wat tegenwoordig kan is dat ze kunnen meten waar het lek zet en alleen daar een opening hoeven te maken maar het blijft narigheid. In een vakblad heb ik gelezen dat ze soms gebruik maken van een coating om het lek te dichten maar waar dat te krijgen is en of het echt werkt weet ik niet, dat is na te vragen in een goede winkel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alvast bedankt voor de tips, ik hoop dat het gaat meevallen.