waarom moet je fors betalen als je een gas water stroom meter wil laten ijken, terwijl de meter niet van jou is ?

Ik vind het raar dat je fors moet betalen als je de werking van zo'n meter niet (meer) vertrouwd. Terwijl het ding eigendom is van de de maatschappij/ netwerkbeheerder waar jij je stroom, water of gas afneemt. Die service zouden zij toch gratis of in ieder geval veel goedkoper moeten en kunnen verlenen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
Utrecht
9 jaar geleden
jij vraagt toch om een ijking? Waarom zou de netwerkbeheerder daar dan voor moeten betalen? Stel je wilt ze stangen en laat elke week de meter ijken.
Kan wel zijn dat zij de kosten nemen als blijkt dat de meter inderdaad niet goed was.

Antwoorden (1)

Als je bewering juist is, dat de meter niet correct is.

Dan worden de kosten volledig betaald Door de netwerk beheerder.

Al vind ik het niet kloppen dat de netwerk beheerder zelf komt controleren, en hier geen onafhankelijk expert voor kan worden ingeschakeld.

Ikzelf heb dit meegemaakt met een gasmeter, welke overduidelijk niet goed functioneerde. Volgens de beheerder was er niets aan de hand. En heb de rekening moeten betalen.

Achteraf Gelukkig kunnen aantonen dat de meter defect was, door een enorme afwijking in het verbruik, maar helemaal eerlijk is het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De meeste fouten in meters zijn afwijkingen naar onder. Minder verbruik dus. Als de beheerder dit merkt zal hij gauw een nieuwe komen plaatsen.