Waar moet je zijn voor het installeren van een suskast?

In onze (eigen) woning hebben we een ventilatierooster dat aan de bovenkant in het raam zit. Hier komt veel lawaai door en willen we laten vervangen door een suskast. Oftewel weer in het raam, oftewel eerst een raam zonder rooster laten plaatsen en dan ergens in de buitenmuur een opening maken voor zo'n suskast.

De vraag is nu dus: wat voor soort bedrijf plaatst zo'n suskast?

Veel ge-googled op "suskast installeren" en "suskast plaatsen", maar kom alleen op informatie van suskast fabrikanten (die dus alleen die dingen produceren maar niet bij je komen installeren) of mensen die vragen wat suskasten zijn, of het helpt etc.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
5.5K

Antwoorden (2)

Bij een glas en kozijn bedrijf,
zoals die in de bron.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een suskast welke op het raam is geplaatst wordt geplaatst door de glaszetter. Dit betekent dat je nieuw glas zal moeten laten plaatsen omdat de suskasten een andere glasaftrek hebben dan de roosters. Mocht het kozi8jn zelf er beroerd aan toe zijn dan is het wellicht een optie het kozijn te vervangen en een suskast op het kozijn te plaatsen. Je kan de kast dan verdekt plaatsen (achter het buiten spouwblad) zodat je hem niet ziet. Voor deze laatste oplossing zal je bij een aannemer of plaatsende timmerfabriek zijn ( ik ken er wel een paar).