wat voor insect is dit?

het leek op een bijachtige. Hij was super groot! Taupe kleurig, ovaal en had bijna geen waist, wit met zwart overlopende pootjes, zwarte strepen, puntige vleugels en hele grote ogen!
(het beestje lijkt vrijwel op die van de foto)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.9K
tinus1969
9 jaar geleden
Hoe groot is supergroot? 2 cm 5 cm?
Amadea
9 jaar geleden
@Blij: ♫ ...je plaagt me en je kriebelt zo, ik wil je niet - je friemelt zo. Ga weg jij van mijn neus (kin, arm) dikke deus (din, darm), ga weg jij van mijn neus! ♫

Antwoorden (3)

een daas of steekvlieg. en die kan gemeen bijten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Was hij exact zoals op de foto of zag hij er ongeveer zo uit?
Het zou evt ook een horzel kunnen zijn; http://www.03-2006.ehbo-post-standdaarbuiten.nl/Horzel%20foto.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In ons land is de grootste steekvlieg of daas, de paardenvlieg.
Als hij vliegt geeft hij een vreemd brommend geluid.
Hij steekt vooral grote zoogdieren, zelden mensen.