Is het noodzakelijk om vijvergrond toe te passen in een nieuwe vijver met alleen planten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

NOOIT vijvergrond op de bodem van de vijver aanbrengen!
Dat geeft een grote vervuiling van het water!
De meeste zuurstofplanten kunnen los in het water, b.v. hoornblad, gewoon waterpest, Puntkroos en krabbenscheren.
Deze zijn de makkelijkste en belangrijkste soorten.
Al de andere vijverplanten die je onder water wilt gebruiken, kan je in een vijvermandje planten, waarna je de bovenlaag met een laagje vijversubstraat afdekt.
Ook op de vijverbodem enkele cm. substraat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt er nog al aan in welke grondsoort je je vijver hebt liggen, hoe diep je hem hebt en welke planten je er in wilt zetten.
jc54