Moet ik de uitgebloeide/dode stengels van de Kalanchoe 'Lucky bells' snoeien? (zie extra uitleg)

Hallo, ik had een poosje geleden deze plant gekocht omdat ik hem zo geinig vind als ie bloeit, Hij lijkt nu echt dood te zijn, de dode bloemetjes heb ik verwijderd (het groene van het bloemetje laten zitten) omdat ik het niet mooi vond staan en omdat er meestal gezegd word dat je dode bloemen moet verwijderen.
De stengels waar de dode bloemetjes aan hingen lijken nu ook dood, ik hoef er maar aan te komen en het verliest blad etc, er komen wel nieuwe scheuten uit de grond en uit de andere stengels,
dus hij leeft eigenlijk toch nog,

Maar wat moet ik er nu aan veranderen, moet ik de dode stengels weg snoeien of moet ik ze zo laten staan? ik kan niets vinden op het internet over het snoeien van kalanchoe planten.
alvast bedankt.

Foto van het internet gehaalt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
5.2K

Het beste antwoord

Ja hoor, alles wat dood is kun je rustig weghalen
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De plant wordt het mmoiste als je de bloeistengelss tot de grond toe afsnoeit. Vooral niet te veel water geven!