Is een betonplaat wel of geen gezamenlijke eigendom?

Zie foto. Dit is de officiële tekst. Maar nu is dus de vraag: van wie is de betonplaat na de trapopgang (zit aan elkaar vast met daarboven deels overkapping), valt dit nou wel of niet onder het gemeenschappelijke deel?. Het wordt mij niet duidelijk. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

Dit is een zeer standaard splitsingsovereenkomst.

De trap is gemeenschappelijke ruimte en de muren van het trappenhuis zijn gemeenschappelijk.

De muren welk niet gemeenschappelijk zijn de niet dragende tussen muurtjes achter de voordeur van het appartement.

Deze betonplaat is onderdeel van het geraamte van het gebouw en de trap opgang met overkapping.

In moderne huizen wordt beton gebruikt voor de dragende muren.
Dus de betonnen muur is gemeenschappelijk, maar het behang in het privéruimten niet.

In mijn ogen is dit geen twijfel geval.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Verraderlijk en voor de uitleg heel belangrijk is het woordje 'ondermeer' in de bepaling. Dan moet je achterhalen wat de geest, de bedoeling van de bepaling is, en daarop verder redeneren. Als het om een betonplaat gaat die niet exclusief wordt gebruikt (kan worden gebruikt) door een van de bewoners in zijn woning, dan is het gemeenschappelijk.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de betonplaat weg kan halen zonder dat het gebouw instort, dan het geen dragende muur.