Hoeveel gasten kan ik kwijt in ongeveer 30 m2?

Ik geef een feestje thuis maar vind het moeilijk in te schatten of t past!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
6.7K

Het beste antwoord

Bij 7 mensen per vierkante meter wordt het zeer ongemakkelijk. En bij 2 mensen per vierkante meter is wel gezellige. De veilige grens zit op 4,7. Dus bij 30 vierkant meter vrije ruimte is 150 personen is het de vraag of het wel veilig is. Om die reden zou ik zeggen hou het bij maximaal 120 mensen, want ze zullen zich niet gelijk matig over de ruimte verdelen, maar groepjes gaan vormen.
Het gaat om de vrije ruimte. En veilige grenzen is gebaseerd op een zakelijke omgeving, dus in een huiselijke sfeer zou ik daar zeker ruim onder blijven zitten, want misschien willen de mensen zitten, en dan heb je meer ruimte nodig.