ik wil in de schuur bij mijn schoonouders gaan wonen overdag en savonds .we slapen wel in het huis bij mijn schoonouders mag dit ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
3.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, ik zou er geen spel van maken (controleer of de buren daar geen spel van zouden maken) en dan is da geen probleem, domicilieer je wel op het huis, officieel doe je niets verkeerd denk ik, want je slaapt nog in het huis dus het is niet echt permanent wonen in de schuur. Maar of je het professioneel mag inrichten met alle luxe, dat is andere koek. Ik vermoed dat ze dat niet graag gaan zien, maar zo een clubhuis inrichting zoals in de oude films met allemaal oude versleten of zelfgemaakte spullen, dat zal misschien nog net getolereerd worden. Hang nog wat gereedschap aan de muren, deze vormen een mooie decoratie maar kunnen tevens worden gebruikt om de schuurfunctie nog aan te duiden zodat je kan zeggen dat je het hoofdzakelijk als schuur gebruikt. Als je denkt aan een luxe-inrichting, dan zou ik eerst informeren bij de dienst ruimtelijke ordening van de gemeente, zodat je op de hoogte bent van de plaatselijke bepalingen en wat er gedoogd word.
Ik ben geen kenner, maar zeg gewoon wat ik vermoed. PS: dit doet me denken aan de tiny house hype in Amerika, waarbij men kleine huisjes bouwt op een aanhangwagen, zodat deze officieel worden gezien als caravan, en zo omzeilen ze de minimum afmeting voor woningen en ook wat belastingen enzo. Hier in België kan je wonen in een caravan als je werkt met een referentieadres. Maar of je dan zo in een tuin mag wonen weet ik niet, maar alleszins wel in een caravan. Maar een caravan (dus Zoë en tiny house) zelf maken lijkt me niet echt rendabel. Aangezien het gehomologeerd moet worden, en daar zijn natuurlijk weer allerlei procedures voor enzo, en dan nog eens de nodige vergoedingen...

Het beste antwoord

De schuur is niet geschikt als zelfstandige woonruimte en ook niet aangewezen als zelfstandige woonruimte.

Maar het is waarschijnlijk een onderdeel van het huis van uw schoonouders, dus om die reden mag u de hele woning gebruiken om te wonen zelfs de schuur.

Voor u hoop ik dat het een inpandige schuur is.

Maar ook als u er gaat slapen in de schuur dan is het ook geen probleem.

Om het moment dat er een huurprijs berekend dient te worden, dan is het mogelijk een probleem.

U geldt samen met uw schoonfamilie voor de toeslagen als een gezin.

Als het totaal aantal van inwoners boven de 8 uit komt, dan is mogelijk een bijzondere situatie vooral als het totale inkomen laag is en de huurprijs hoog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat mag niet. Je betaalt dan geen gemeentebelasting, rioolbelasting, waterschapsbelasting, reinigingsrechten, etc. Je licht de gemeenschap dus geweldig op. Schande.
Ik zou het gewoon doen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraagsteller betaald natuurlijk samen met zijn schoonouders gezamenlijk alle belastingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahaha!