Wat is een goedkope vervanger voor olie voor een olielamp?

Ik zoek een goedkoper alternatief voor lampolie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
6.8K

Het beste antwoord

Je kunt daar ook petroleum voor gebruiken, lampenolie is niet anders dan petroleum.
Diesel en gasolie zijn vergelijkbaar, de verschillen zijn de toevoegingen (dopes) en het zwavelgehalte. Bij lampenolie is er een behandeling uitgevoerd waarbij het minder stinkt, en er is een luchtje aan toegevoegd, om de resterende stank te maskeren.

Ook slaolie, lijnolie, sojaolie en olijfolie werken prima je kan dit uiteraard uitproberen. Je ruikt vanzelf wel welke het prettigste is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar komen die plantaardige oliën wel goedkoper uit?

Andere antwoorden (1)

Sla olie, of andere vloeibaar ...eetbare vetten.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn eetbare oliën goedkoper dan lampenolie dan?
Heb jij de prijzen al eens goed bekeken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn intuïtie zegt dat die wel langer branden, maar of het dan zo goedkoper uitkomt :/