mag je van een bananenplant de dooie bladeren afhalen? ik heb gehoord dat dat niet goed is voor de plant, maar het staat zo slordig!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ja hoor. Je kunt ze er af snijden, zo dicht mogelijk bij de stam. Zet de plant dichter bij een raam, dan wordt de aanmaak van nieuwe bladeren gestimuleerd.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1! Wij hebben ook een bananen plant gehad, en ons is door het tuin centrum verteld dat je dit juist moet doen, omdat de plant dan ook geen voeding meer naar deze bladeren stuurt en dus meer naar de anderen, waardoor deze goed blijven groeien. Inmiddels is er al een boompje naast aan het groeien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!