Wat kunnen we doen tegen vliegjes op onze pachira plant?

De vliegjes zitten voornamelijk op de stam

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
2K

Het beste antwoord

Dit is de varenrouwmug, deze vliegjes trekken zich aan doordat de plant te veel water krijgt. Het is een moerasplant, echter betekent dit niet dat deze veel water nodig heeft. Je kunt de vliegjes laten verdwijnen door de plant minder water te geven, echter pas wel op dat je hem niet te weinig geeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord :).

Andere antwoorden (1)

als de vliegjes sciara zijn kun je bij een handel in tuinbenodigdheden een biologische bestrijder bestellen zoals Hypoaspis miles en of nematoden, zoals Steinernema feltiae., ook een bti bevattend preparaat kan goed werken. voorbeeld van een leverancier is Renatur.