Hoeveel Kw is een leden radiator van 45 leden, 18 * 42 cm?

Plaatstalen ledenradiator met 45 leden van 42 bij 18 cm, waarschijnlijk uit de jaren 70. De radiator is 190 cm breed. Ga ik veel meer vermogen krijgen door hem te vervangen door een type 33 van ongeveer de zelfde afmetingen of iet langer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Lastig te zeggen wat het vermogen van de oude is.
Lagen verf aan de buitenkant en roest, kalk en andere troep aan de binnenkant hebben het originele vermogen behoorlijk verlaagd.

Een nieuwe type 33 van ongeveer die afmetingen heeft een vermogen tussen de 3000 en 4200 Watt afhankelijk van de details.

Dat is zeker meer dan de oude.