Probleem met gasmeter -hoe te laten controleren?

Ik heb van mijn energieleverancier een eindafrekening gekregen van een pand dat deels in mijn bezit is. In die periode heeft het pand leeg gestaan, alleen zijn er gedurende 2 maanden werkzaamheden geweest. Maar nou moet ik een enorm bedrag aan gasverbruik bijbetalen (veel meer dan wij met z'n 2-en verbruiken in ons huis dat iedere dag bewoond wordt). De meterstanden kloppen, dus heb ik navraag gedaan bij de netbeheerder. Die zeggen dat in 9 van de 10 gevallen bij een ijking de gasmeter gewoon goed werkt en dan ben je 400 euro kwijt (bovenop de energierekening) en ze raadden me aan om eerst iemand (een binneninstallateur) de gasmeter en leidingen te laten controleren. Maar binneninstallateuren lijken alleen met water en watermeters te werken, als ik daarop Google, en ze werken altijd in dienst van energiebedrijven. Weet iemand hoe de bedrijven/mensen heten die ik kan vragen te komen controleren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2 maanden werkzaamheden met de verwarming hoog en deuren en ramen open? Dan kan het snel gaan met de gasrekening. begin zelf:
kijk wat het verbruik nu is, sinds de laatste meter opname en bijvoorbeeld de komende week. Lekkage is onwaarschijnlijk, dat had je ondertussen wel gemerkt.
Maar een defecte cv-ketel o.i.d. zou wel kunnen. Het is redelijk eenvoudig een extra gasmeter te plaatsen.
http://link.marktplaats.nl/720651344 (als voorbeeld, deze is niet geijkt, ook niet nodig, alleen grote verschillen zijn interessant, je kan ook een 2e hands gebruiken)
Plaats deze bijvoorbeeld bij de cv-ketel en zet verder alles uit, dan zouden de meters hetzelfde aan moeten geven.
(achteraf kan je de extra meter weer verkopen) Voor het plaatsen van die meter zou ik ongeveer 100,- vragen. (wit en verzekerd) Daar komt alleen nog wat klein materiaal bij.

Het beste antwoord

De meeste loodgieters bedrijven doen water en gas.
Er zijn er enkelen die zich niet aan gas wagen.
Dat is dus gewoon proberen en bellen of ze het voor je kunnen nakijken. Als ze dit niet kunnen kennen ze vast wel iemand in hun kring die dat wel kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar voor moet je contact opnemen met de netbeheerder in jouw regio. Die is eigenaar van jouw meter.