Wat is een normaal gasverbruik in m3 voor een éénpersoonshuishouden?

Ik woon in een goed geïsoleerde tussenwoning, plm. 60m2 oppv. en boven 2 kleine slaapkamers, waar de verwarming nooit aan is.
Op het dak heb ik een zonneboiler.
Dus ik vraag mij af of 1200 m3 niet erg veel is wat ik nu heb aan verbruik.

Toegevoegd na 2 uur:
Bij www.energievergelijken.nl zou een eenpersoons huishouden maar 600 m3 gas verbruiken. Dit lijkt me dan niet kloppen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kook je, hoe verwarm je je huis, hoe krijg je warm water?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kook gewoon bijna iedere dag zoals iedereen en gebruik meestal maar 2 gaspitten.
verwarming via ketel die is verbonden aan zonneboiler op het dak. Dus warm water om te douchen en wastafel/gootsteen gaat via ketel en boiler(wanneer er genoeg warm water in zit).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dat het verbruik van dit jaar? de gemiddelde gasrekening is flink hoger dit jaar omdat het erg lang koud is gebleven. Ik moest nog E400 bij leggen :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Okee, bedankt.

Het beste antwoord

volgens het nibud is het gasverbruik voornamelijk afhankelijk van het type woning. Je zit aardig in de goede richting, die geven op voor een flatwoning 900m3, voor een tussenwoning 1350m3.
Dat je een eenpersoonshuishouden hebt, is alleen terug te vinden in de kosten voor warm water (douchen etc), en daarom ben je lager dan het gemiddelde voor het woningtype.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je zou toch zeggen met een zonneboiler op het dak dat het douchen goedkoper moet zijn. Maar dan moet je idd. enkel 's avonds douchen.