Heeft iemand tips om de kans op diefstal in je huis tijdens de vakantie te voorkomen?

Ik ga maandag a.s. op vakantie en vorige keer toen ik op vakantie ging is er ingebroken. Ik ben bang dat dit keer ik weer word bestolen. Heeft iemand tips om de kans te verkleinen. (Je kunt dit niet 100% voorkomen, dus daarom kans verkleinen)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Al veel antwoorden met mooie tips "What to do!" zie ik staan, maar wat ik mis is:
Niet aan iedereen in de familie/vrienden/kennissen-kring vertellen dat je met vakantie gaat...
Er hoeft maar één iemand op het verkeerde moment een opmerking te maken of zelf verkeerde bedoelingen te hebben en je hebt 'het gedonder in de glazen!'
Kortom, alleen vertellen aan wie het moet weten... en dat geldt zeker ook voor buren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Goede sloten, lampen aan savonds met tijdschakelaars, geen voicemail inspreken, zorgen dat post word opgeruimd, liefst iemand die elke dag opruimd en de gordijnen savonds dichtdoet en sochtends open
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hieronder geven wij u een aantal tips om de kans op inbraak, tijdens bijvoorbeeld uw vakantie, te verkleinen:

Laat geen geld, waardevolle papieren, sieraden en dergelijke in uw woning achter.
Sluit voor vertrek alle ramen en deuren goed af.
Laat sleutels niet in de sloten zitten en haal ze weg van ‘geheime’ plekjes als onder een mat of bloempot.
Sluit binnendeuren en kostbaar meubilair niet af, daarmee voorkomt u bij een onverhoopte inbraak extra schade.
Haal zaken waarmee inbrekers makkelijk uw woning binnenkomen weg: de kliko, een ladder, een stoel of een tafeltje.

Laat niet merken dat u afwezig bent

Hang geen briefjes op, laat geen touwtje uit uw brievenbus hangen, sluit geen overgordijnen en laat planten gewoon in de vensterbank staan.
Laat op uw voicemail of antwoordapparaat geen boodschap achter dat u met vakantie bent.
Vraag een vertrouwd iemand regelmatig uw brievenbus te legen en laat hem of haar de post uit het zicht wegleggen.
Zet schakelklokken op enkele lampen in huis. Stel ze zo in dat ze bijvoorbeeld van acht tot elf uur ’s avonds branden. Zo lijkt het alsof er iemand thuis is en wordt het moeilijker voor inbrekers om omgezien hun slag te slaan.

Toegevoegd na 1 uur:
Zojuist bij Kassa: koop beter hang en sluitwerk met een SKG keurmerk: http://www.wonend.nl/kozijnen/kozijn-tips/hang-en-sluitwerk-van-kozijnen-het-skgkeurmerk.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De politie verwittigen dat u x tijd de woning verlaat dan doen ze soms een extra toertje.
Indien mogelijk iemand dagelijks de rolluiken laten openen (indien aanwezig) of de gordijnen. Een programmeerbare klok verlichting laten aan en uitgaan.
De brievenbus laten ledigen.
Maar vooral niets op Facebook of andere media plaatsen, ook niet vanuit uw vakantieverblijf.
Goede vakantie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker de laatste tip komt nog niet vaak voor op 'tip-lijstjes':
Zorg dat je je hele 'vriendenkring' niet laat weten dat je op vakantie bent, mensen plempen maar klakkeloos alles op Facebook/Twitter/blogs en dat is gouden handel voor inbrekers, die weten namelijk precies wie wanneer op vakantie is, en zelfs nog hoe lang, waar heen en wie de plantjes verzorgt.
Dieven zijn (vaak) absoluut niet achterlijk, maar jong en intelligent en weten dus precies welke informatie ze via internet kunnen binnenhengelen.
We hebben altijd verschillende lampen op verschillende tijden aan en uit laten gaan, zowel op de bovenverdieping als de beneden verdieping.
Ook doen wij altijd de gordijnen / rolluiken dicht als we op vakantie zijn, echter doen we dit al een paar weken eerder omdat vaak je huis in de gaten gehouden word al een tijd voordat ze toe slaan, doe je dit al eerder en er is duidelijk beweging dan nog in en om het huis is het sluiten van de gordijnen en of rolluiken als je weg bent niet vreemd.
Ook de buren je gordijnen laten openen en dichtdoen is een optie.
En uiteraard goede sloten, maar dat lijkt me vanzelf sprekend.

groetjes Kitty