hoe vind je het adres van iemand als je alleen de voor en achter naam heb?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
23.3K

Antwoorden (3)

In België kan je proberen de witte gids te raadplegen al is dit al enorm verouderd.
Aan de hand van de achternaam en voornaam kan je opzoek gaan naar het adres.

Maar veel meer kan je niet doen. Als het voor juridische doeleinden is kan je contact opnemen met je overheidsinstantie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In België gewoon naam en voornaam tussen aanhalingstekens met daarnaast woonplaats intypen in Google vb "Jan Mertens" woonplaats, en je hebt het onmiddellijk gevonden. Wie gebruikt nu nog de papieren gids?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie zegt dat de vraagsteller de woonplaats weet?
Je zou kunnen zoeken in de www.detelefoongids.nl als het gaat om een Nederlandse persoon.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op die website zijn twee invulvakken. In het eerste staat "Wat/Wie" en in het tweede staat "Waar". In het eerste vak moet je (natuurlijk) invullen wat je weet van de naam, in het tweede kan je "Nederland" invullen.

Toegevoegd na 5 dagen:
Gewoon de naam Googlen levert soms trouwens ook al de informatie op, die je zoekt. Heel eenvoudig.

Zet daarbij de informatie tussen aanhalingstekens: "voornaam achternaam". Als je documenten vindt waarin die persoon wordt genoemd, is het mogelijk dat in zo'n document méér informatie staat dan alleen zijn voor- en achternaam, dus bijvoorbeeld zijn adres.
10 jaar geleden
Daar zijn verschillende mogelijkheden voor, niet altijd even succesvol moet ik zeggen.

Telefoongids, heb je niet veel aan als de persoon Jans(s)en heet. Maar het is een goed begin.

Een woonplaats is makkelijk als je die weet. Probeer Google, maar onderschat vooral Facebook niet, of anders Hyves

Op Facebook zetten mensen vaak veel informatie, een woonplaats, een foto van hun huis, daarop zie je een straat. Google streetview en voila je hebt een adres.

Zo heb ik een keer het vaste telefoonnummer achterhaald van een man die zijn auto wilde verkopen. Zijn telefoonnummer was geheim. Via een foto van zijn straat, een foto van de auto, en met de nickname en woonplaats van de marktplaats advertentie achterhaalde ik waar die man woonde. Het telefoonnummer was snel gevonden via zijn rallyclub, die hadden het in een archief op hun site staan.

Je kon niet zo op die pagina komen. Maar googelen op de nickname, de straat, de plaats. Leverde mij een directe link op naar een archief pagina die via de hoofdwebsite niet doorgelinkt stond.

Het internet kan soms heel veel prijsgeven als je weet waar je moet zoeken.