Hoeveel zakken haardhout gaan er in een kuub hout?

Ik koop altijd zakken haardhout bij de pomp of bij karwei. Daar zit altijd ongeveer hetzelfde volume in. Omdat het wellicht goedkoper is om een kuub hout te kopen ben ik benieuwd hoeveel van die zakken van de bouwmarkt of pomp er in een kuub gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
28K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat hangt af hoeveel hout er in een zak zit.Bij 50 liter zakken die goed zijn gevuld met hout 20.

Het beste antwoord

Bij deze verkoper gaan er 66 netten in 2 kuub,
Dus 33 netten per kuub.

Maar er gaat ook nog eens meer hout in een gestapelde kuub dan dat er in een kuub hout in netten gaat. Vergelijk de plaatjes in bron 2 en 3 maar. Zonder netten kan je meer hout in een kuub stapelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kwam zojuist achter het volume van die zakken bij karwei/pomp. Het staat niet op de zakken (dat was nu net het probleem), maar wel in de folder. Ik zocht op "karwei haardhout" en als ik dan op afbeeldingen In een folderfoto zag ik 22 dm3 staan, dus 0,022 m3. Dan zouden er tussen de 33 en45 netten in een kuub kunnen gaan. Goed punt dat je aangeeft dat als je netzakken in een kuub stapelt er minder in kunnen dan losse blokken.

Andere antwoorden (1)

Eén gestorte kuub, is ± 18 netzakken.

http://www.delindehaardhout.nl/?losse-zakken-haardhout,6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Freek, ik betwijfel of dat klopt. Als Karwei ze in de aanbieding heeft kosten ze 3,99 per stuk, dus ongeveer 72 euro per kuub. Aangezien dat ovengedroogd hout is, is dat niet heel veel meer. Dan zou het voor mij niet zo interessant zijn om het per kuub te kopen. Ik moet dan ook een aanhanger huren. Weet je zeker dat de netzakken waarmee ze vergelijken hetzelfde zijn als bij de karwei (of andere bouwmarkt?) Ik weet niet hoeveel daarin zit namelijk, anders kon ik het zelf ook wel uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Noa, ik kan niks vinden over de grootte van die zakken in JOUW vraag. Die zullen waarschijnlijk ook nog wel per pomp verschillen. Wij hadden vroeger een houtboer die kwam zelf met een aanhangwagen een kuub hout lossen; dat deden we samen met de buren. Ikzelf en de buurkinderen verdienden er dan wat bij door die kuub razendsnel van het trottoir te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ let op dat er hier met een gestorte kuub vergeleken wordt.
voor 72,- kan je via marktplaats in de meeste plaatsen wel iemand vinden die een kuub voor je huis komt storten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Freek,
Ik koop bij verschillende pompen en ook bij karwei, gamma etc. Wel altijd verschil in kwaliteit en hout gemerkt, maar nooit in grootte. Daarom ging ik uit van een standaard maat. Het zijn vrij kleine zakjes met een stuk of 7 blokken er in.