Wat doet die knop op mijn combiketel precies?

je kan de knop op drie standen zetten.
a bij temperaturen buiten boven nul.
b bij lichte vorst.
c bij strenge vorst.
wat is het idee hierachter?

Rieneke1
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Die regelt de watertemperatuur in de ketel. Bij koude zal het water sneller afkoelen en moet het dus heter zijn om nog warm door je hele huis te komen. In de zomer blijft het water langer warm en kan je dus gas besparen door het minder heet te stoken, immers onderweg door je huis verliest het minder zijn warmte.

Dus wat doet die knop, gas besparen en de keteltemperatuur (voorgeprogrammeerd) regelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het idee is dat als het hard vrist de ketel water rond zal blijven pompen ookal geeft de thermostaat ana dat de woonruimtes warm zijn. Dit om te voorkomen dat je leidingen kapot vriezen. En afhankelijk van wat je instelt op de ketel, zal dat al dan niet sneller gebeuren.

Het kan natuurlijk zo zijn dat je een sensor buiten aan de ketel hebt hangen. Waarschijnlijk houdt de snesor het dan voor je bij. Je zal even in de handleiding moeten zoeken bij vorst bescherming om te weten hoe eea bij jou specifiek werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij strenge vorst kun je de schakelaar omzetten zodat de pomp langer doordraait en dat voorkomt bevriezing

Toegevoegd na 1 minuut:
want water wat in beweging is bevriest niet zo snel