Moet je een huurhuis dat per direct beschikbaar is ook gelijk huren?

Bij een woningstichting heb ik een huurhuis aangeboden, dit huurhuis is per direct beschikbaar. Ik moet deze morgen accepteren, moet ik dan ook per direct gaan huren of kan ik bijvoorbeeld zeggen dat ik dit pas over 1 of 2 maanden wil?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
3.3K

Het beste antwoord

Je moet dit even bespreken met de woningstichting. Het komt wel vaker voor dat de woningstichting eerst nog wat wil opknappen in het huis, dus dat je er sowieso niet direct in kan. Die tijd hoef je dus nog geen huur te betalen. Maar zodra het huis klaar is voor bewoning dan gaat de huur in, ook als je dan nog ergens anders woont.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee dat kan je niet wat dat is de volgende aan de beurt.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof dat wij de laatste geïnteresseerden zijn. Zou het dan geen zin hebben om daar om te vragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vragen staat vrij! Maar je loopt de kans dat de woningbouwvereniging geen zin heeft om 2 maanden geen inkomsten te hebben.
Dat had ik dus ook.
In maart gereageerd op een woning, die ik graag wilde hebben. 8e geworden, verder niet meer aan gedacht.
Twee dagen voor ik op vakantie ga (half augustus) krijg ik een telefoontje van de woningcorporatie. Of ik nog interesse heb. Krijg ik meteen de sleutel mee.
Balen, want op vakantie betaalde ik dus 3 keer huur. de caravan, het oude huis, en het nieuwe. Maar ik was allang blij dat ik die mooie woning had.
Bij ons heb je 3 dagen bedenktijd. Je kan dus maximaal 3 dagen de huur uitstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tjonge dus het duurt eerst bijna 5 maanden voor ze een huurder hebben en dan moet je vervolgens ook met 3 dagen gaan betalen.... Dat is natuurlijk niet zo als de eerste huurder het huis meteen genomen had op een datum dat de oude huurder er wellicht nog in zat! Met andere woorden : die drie dagen geldt alleen als het huis al leeg staat (voor jou 10 anderen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt.
als de oude huurder er nog in zit, ben je verplicht het huis te huren op dezelfde dag als zij de sleutel inleveren. Tenzij ze het huis tussendoor opknappen (keukenblok vernieuwen of zo)