Kunnen mierenlokdozen overjarig zijn?

Wij beginnen in februari al last te krijgen van mieren. Ik haal dan een paar mierenlokdozen, maar ik vind dat die minder goed werken. Kan het zijn dat die van vorig jaar zijn en daarom minder werkzaam?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
4.2K

Antwoorden (3)

Ja dat kan de werking neemt af in de loop van de tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een bron of een eigen redenering ter motivatie van deze stelling?
Ja, de werking neemt af. Ik vermoed trouwens dat er een uiterste houdbaarheidsdatum op de verpakking staat (maar dat weet ik niet zeker).
Ik citeer (zie verder onder bron):
'Tenminste twee jaar houdbaar, indien bewaard volgens de voorschriften.'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op mierenlokdozen staat niet voor niets een uiterste gebruiksdatum, controleer deze dus voor aankoop, na opening gaat door uitdroging gaat de werkzaamheid achteruit, na opening is de werkzame stof ongeveer 1 maand werkzaam om de mieren te bestrijden, daarna moet je hem vervangen als je mieren er nog zijn. Ook vocht is slecht voor de lokdoos, zet de doos dus niet buiten.