Kan ik geld terug krijgen van IKEA bij een ondeuglijk matras?
Ik heb een matras van IKEA wat na een half jaar al deuken en kuilen vertoond. Ik heb contact met ikea gehad en gezegd dat ik een matras wil met de garantie dat deze geen kuilen heeft na 6 maanden en anders mijn geld terug wilde. Daarop antwoordde ikea de onderstaande brief. Ik wil eigenlijk gewoon mijn geld terug en ergens anders een matras kopen. Is ikea me niet verplicht het geld terug te geven??
Het betreft:
1 SULTAN HAGAVIK BVMATR 160X200 LGS
Naar aanleiding van de klacht die u omschrijft, kunnen wij u laten weten dat u aanspraak kunt maken op garantie. Gezien de aankoopdatum van de matras hebt u recht op een vergoeding van 100% van het aankoopbedrag. Dit komt overeen met een bedrag van EUR 289,-. Deze vergoeding ontvangt u in de vorm van een tegoedpas.
Omruilen voor dezelfde matras is helaas niet mogelijk daar het assortiment enige tijd geleden is gewijzigd. Daarom nodigen wij u uit voor een bezoek aan onze showroom waar de huidige collectie matrassen u wellicht een passend alternatief kan bieden.
Zodra u een keuze hebt gemaakt, verzoeken wij u deze aan ons door te geven. Dit kunt u doen per e-mail naar: klantenservice@ikea.com. Vermeld u hierbij alstublieft uw referentienummer. Wij zullen vervolgens de omruiling voor u in werking zetten. Een eventuele meerprijs komt voor uw rekening.
Bovenstaand aanbod is geldig tot drie maanden na dagtekening van deze brief.
Tot slot bieden wij u onze welgemeende excuses aan voor het ongemak.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.