Hoe is het mogelijk dat in mijn bijkeuken nu bromvliegen zitten?? Ze zijn traag(alsof ze beneveld zijn oid)

Ik heb het raam(wat op een kiertje stond) dicht gedaan en nadat ik de "visite" gedood heb heb ik er geen meer gezien

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik vrees dat je in je bijkeuken op zoek moet naar etensresten, dode muizen of iets dergelijks. De bromvliegen komen niet van buiten (te koud), dus zijn ontwikkeld in jouw keuken vanuit maden. De temperatuur in jouw keuken is lekker voor ze, maar de vliegen moeten er eerder eitjes hebben gelegd.

Zoals ik het lees, stond je keukenraam op een kier. Voor vliegen die nu tussen kieren verstopt zitten tegen de kou is het binnen veel beter dan buiten. Ze zijn traag omdat ze nog niet aangepast zijn aan de warmte van je keuken. Na het raam te hebben gesloten en de visite gedood zijn ze weg. Voorlopig geen ramen meer op kiertjes, als je ze niet binnen wilt.

Check even of je hond of je kat niet ergens gepoept hebben in de keuken.

Sommige soorten komen met tientallen binnen en die vinden we dan terug op warmere plaatsen waar de zon op schijnt zoals ramen of witte muren. Andere soorten overwinteren in grote aantallen op de zolder of andere plaatsen in huis. Zij kruipen dicht bij elkaar om het nog warmer te hebben. Het is niet fijn om zoveel vliegen in huis te hebben maar het is wel geruststellend dat de vliegen in de winter en binnenshuis zich op dit moment niet meer voortplanten. Er zullen dus nergens maden of larven te vinden zijn. De vliegen zijn in hun laatste fase of gaan overwinteren, ze eten niet meer en laten dus ook geen uitwerpselen achter. Je zult zien dat er zich binnenkort veel dode vliegen op de vensterbank of andere plaatsen liggen. Wanneer je van de vliegen verlost wil zijn, kan je ze best naar buitenvegen, zo tam zijn ze, stofzuigen of vliegenplakkers hangen. Dit is veel gezonder dan insecticiden te gebruiken. Verwacht niet dat alle vliegen na een grote schoonmaak beurt verdwenen zijn, want de volgende dagen of zelfs weken zullen er nog nieuwe vliegen binnenkomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100