Wat zijn de regels met betrekking tot studentenwoningen?

Ik ben 19 en ben van plan een woonhuis te huren. Nu hoor ik verschillende verhalen over vergunningen en bezwaren. Kan iemand mij vertellen wat de procedure is? Kan ik als student gewoon in een huurhuis wonen of moet dit huis echt bekend zijn als studentenwoning?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij het kan betalen dan mag het.

Het beste antwoord

Nee dit hoeft niet, zolang je het maar kan betalen en de woningbouw/verhuurder deze garantie kan geven.
Als student hoef je dus niet per se in een studentenwoning te wonen.

Toegevoegd na 14 minuten:
*dat jij deze garantie áán de woningbouw/verhuurder kan geven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord Ytje, denk er wel aan dat omwonenden eerder gaan klagen over een student, dan over een doorsnee gezin, gedraag je dus wel sociaal, dus geen harde muziek, geen nachtelijke feestjes en ruim je vuil op.+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja inderdaad, nou ja niet over een student in het algemeen, meer over mensen die asociaal zijn, harde muziek hebben en dergelijke. Je hebt helemaal gelijk en ik vind het een mooie aanvulling op mijn antwoord.