kan je nadat je een jaar een andere energieleverancier hebt gehad weer terug naar je oude leverancier en dat je nog je overstappremie (360€) krijgt?

11 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dacht dat er min. 2 jaar tussen moest zitten.

Het beste antwoord

Dit gaat om een aktie met een beperkte looptijd, als ik het goed heb.

In dat geval hangt het af van de voorwaarden die de nieuwe leverancier aan de aktie verbindt. Sommige leveranciers eisen dat je op het moment van de overstap geen klant bij hen bent. Andere leveranciers eisen dat je nog nooit klant bij hen bent geweest. Een enkeling eist dat je gedurende de afgelopen twaalf maanden geen klant bij hen bent geweest

Lees er de aktievoorwaarden dus op na, daar moet het duidelijk in vermeld staan. Twijfel je, bel dan de nieuwe leverancier op en vraag hen of je wel of niet in aanmerking komt voor de aktiebonus.

Toegevoegd na 3 minuten:

Hmm, ik zit ineens te denken: dat bedrag van € 360 komt me zo bekend voor...

Gaat het om een overstap naar de NEM via de aktie van de ANWB?

Als het inderdaad die overstap is, heb je precies dezelfde situatie als ik. Ik zit nu bij een andere leverancier, maar mijn vorige leverancier was de NEM. Ik heb de ANWB erover gesproken. Zij bevestigden dat ik in aanmerking kom voor de € 360 welkomstbonus wanneer ik via hen naar de NEM overstap. De mevrouw van de ANWB vertelde er expliciet bij dat de enige eis is dat ik NU geen klant ben van de NEM; dat ik vroeger wel klant was, maakt niet uit.

Ik ga dus overstappen zodra het jaarcontract bij mijn huidige leverancier eindigt. Ik bedoel, als iemand mij € 360 aanbiedt, ben ik best bereid mijn portemonnee even open te houden...

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@cryofiel, kan je dus ook gebruik maken van die actie als je nog een contract van een half jaar hebt én die wilt uitdienen voor de bonus daar?
Cryofiel
11 jaar geleden
Als jouw huidige contract vóór 15 augustus afloopt (en als dat bij een andere leverancier is), kun je gebruikmaken van de aktie van de ANWB. In dat geval zul je boetevrij, en met behoud van bonus bij je huidige leverancier, overstappen op de eerste dag waarop dat mogelijk is. Zie https://collectiefledenvoordeel.groepsveiling.nl/help?topic=contract voor details.
happyboy
11 jaar geleden
ja Cryofiel, dat is de actie van de ANWB, nu ben ik bij essent, half juni loopt mijn contract af en wil dan weer naar de NEM via de actie van de ANWB, ik was hier voordat ik bij Essent was ook al bij (ik stap ieder jaar over en Essent had vorig jaar een goede actie), dank je wel voor de het belletje naar de ANWB.
P.S. de NEM moet mijn lidmaatschap nog wel goedkeuren, dat hoor ik binnen 14 dagen.
Cryofiel
11 jaar geleden
Half juni, dan ben je dus ruim op tijd om via de ANWB-aktie terug te gaan naar de NEM en een leuke bonus te ontvangen. Ik ga ook naar de NEM via de ANWB-aktie, maar ik wacht nog even af. We hebben tenslotte tot 7 februari de tijd gekregen om te beslissen. Ik was toevallig vlak voordat de ANWB-aktie bekendwerd aan het rondkijken. Toen kwam de ANWB, en die was een stuk goedkoper dan het beste dat ik tot dan toe had gevonden. Maar sindsdien is de rest ook voordeliger geworden. Je ziet dat veel andere leveranciers nu ook hogere bonussen weggeven. Waarschijnlijk omdat ze bang zijn dat ze anders geen nieuwe klanten meer krijgen. De NEM via de ANWB is voor mij nog steeds de goedkoopste, maar het verschil met de nummer 2 wordt steeds kleiner. Ik wacht dus nog een weekje, misschien dat er iemand zo gek is een nóg hogere bonus te geven.

Andere antwoorden (1)

In principe kan je terug naar de vroegere leverancier. Of je dan de overstappremie krijgt, kan je lezen in de "algemene voorwaarden" van de betrokken leverancier. Normaliter staat hierin vermeld aan welke voorwaarden je dient te voldoen om deze premie te krijgen.