mijn bed kraakt, ook wanneer ik er alleen maar op zit. wat kan ik doen?

ik heb een ijzeren bed, en deze kraakt ontzettend! het maakt niet uit dat het vriest of hartje zomer is, hij kraakt. soms heb ik het gevoel al als ik er naar kijk dat hij al kraakt. het is vervelend, hij houdt mij uit mijn slaap.

ik heb al een klein stukje stof tussen de aansluitingen van het bed gedaan maar ook dit werkt niet.

mochten jullie met als tip komen van: een nieuwe bed kopen: welke soort moet ik dan naar kijken, want mijn vorige houten twijfelaar kraakte ook ontzettend. (dit was dan wel een oude bed, gekregen van een erfenis)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
10.6K

Het beste antwoord

Als je niet veel geld hebt zou je toch liever even kijken of je het niet met een drupje olie kunt oplossen.
Verwijder je matras tot je de kale spiraal ziet en kijk/ luister waar het geluid vandaan komt.
Controleer ook of je spiraal nog strak is en niet roestig, als het een hangmat is geworden kan je beter een nieuw bed kopen.
Eerst de hoekpunten/ bevestigingen losmaken en met een kwastje of spuitbus in oliën, misschien is daarmee het gekraak verholpen. Kijk ook of er nog iets anders kraakt.
Komt het kraken alleen uit de spiraal dan kun je die inspuiten met een teflon-spray (spray opvangen met oude kranten, ook weer wat kranten erover leggen voor je je matras terug legt). Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hm..

Je kan de bouten aandraaien, dat wil wel eens werken. Maar als het de veren onder de matras zijn, heb ik niet veel hoop voor je.

Als je een nieuw bed wilt kopen: IK moet het eerste krakende waterbed nog tegenkomen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afvallen :)

Tja, als je er zodanig last van hebt dat je echt niet meer kunt slapen, dan zou ik inderdaad overwegen een nieuw bed te kopen.

Waar je naar moet kijken, dat is iets dat je helemaal zelf moet bepalen. Zoals je zelf al opmerkte was je vorige houten bed ook al een oud bed. Als het een nieuwe is, zal die de eerste jaren niet moeten mogen kraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je nog zou kunnen proberen, is om je bed te 'smeren' op de plekken waar het kraakt. Dus met de spuitbus siliconenspray de aansluitpunten langs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou het het gedeelte onder het matras kunnen zijn, als dat van die geweven metalen veren zijn. Spuit er eens een wolkje kruipolie over, zodat het heel licht iets vettig is. Leg wel een plastic zeiltje of een open gesneden vuilzak tussen het matras en de metalen veren, anders wordt het matras vet.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afvallen, of een nieuwe kopen.