Hoe kan het als er mos op de dakpannen van een huis zit? Het betreft maar 1 huis van een blok van 4.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Dan kan het zijn dat dat ene huis in de schaduw staat van bomen, dus schaduw en regen wat weer van de bomen afkomt is een goede voedingsbron voor mos , ook speelt de wind een voorname factor hierin (het verspreiden van sporen van het mos) ,dus dat is de logische reden dat de pannen van dat ene huis onder het mos zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat een van de daken beter geïsoleerd is of dat er minder wordt gestookt, waardoor de pannen er vochtiger zijn dan bij de andere huizen en mos houdt van een vochtige omgeving.
Dit is goed te zien als het gesneeuwd heeft; de sneeuw blijft dan ook langer liggen op zo'n dak.