Wat is dit voor een spin?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
5.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wow..ik ben niet bang voor spinnen, maar ik hoop niet die op mijn kamertje te treffen......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De camel spider is een behoorlijke joekel. Op Youtube kun je er de nodige filmpjes over vinden. Het Ameikaanse leger in Irak kan er over meepraten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben zelf bang voor spinnen, maar het is een mooie foto. Is die van jezelf Babyfaced? Het lijken net 8 poten, maar de voorste twee zijn hele lange pedipalpen. Dat zijn bij 'normale' spinnen twee kleine tastorgaantjes. Hier zijn het net extra poten.

Het beste antwoord

Deze spin hoort tot de Solifugae. De Solifugae, ook wel bekend als de kameelspinnen of rolspinnen, is een orde binnen de spinachtigen, maar het zijn geen echte spinnen.

De rolspin leeft in warme droge gebieden en dan met name in de woestijn (vooral Noord-Afrika en het Midden-Oosten). De spin voedt zich met termieten, spinnen, allerlei insecten, maar ook kleine knaagdieren, hagedissen, slangen en vogeltjes.
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Wordt ook wel windschorpioen genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is die heel erg giftig?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom heeft hij 10 poten? Of zijn het soort van scharen als bij een schorpioen?
Amadea
11 jaar geleden
@Cynlover: het zijn geen echte spinnen. Heeft wel net als andere spinachtigen acht poten, maar daarbij nog twee zeer lange pedipalpen. Dat zijn tast- en bij de mannelijke exemplaren tevens paringsorganen.

Andere antwoorden (1)

Camel spider