Wanneer heb je recht op NHG. Wat betaalt NHG wanneer je met een koophuis gaat scheiden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ontslag, arbeidsongeschiktheid, relatiebeëindiging of overlijden van de partner. Het kan ook u gebeuren. In deze situaties daalt uw inkomen vaak flink en kunt u betalingsproblemen krijgen. Het kan zelfs zijn dat u uw woonlasten niet langer kunt betalen en u uw woning gedwongen moet verkopen.
Als de verkoop van uw woning niet genoeg opbrengt om uw hypotheek volledig af te lossen, blijft u met een restschuld zitten. Als u een lening met Nationale Hypotheek Garantie (NHG) hebt afgesloten, kan uw restschuld kwijtgescholden worden. Om voor kwijtschelding van uw restschuld in aanmerking te komen, moet u in ieder geval aan bepaalde voorwaarden voldoen:
https://www.nhg.nl/consument/betalingsproblemen/restschuld-bij-gedwongen-verkoop.html