Hoeveel liter is 25 kg voegzand voor metselwerk ? Gr. René.

Moet namelijk van de voeger 6 x 25 kg voegzand halen,maar ze verkopen het per liter....zodoende deze vraag !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
17.4K

Het beste antwoord

Op verschillende sites kom ik tegen dat 20KG voegzand 13 Liter is. Dus je met 25 KG op ongeveer 16 Liter komen. Mij lijkt het ook dat het gewicht eigenlijk altijd wel op de verpakking word aangegeven. Anders kun je dit altijd navragen bij de leverancier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de dichtheid van zand is ong. 1400 kg per 1000 liter.
dus 1 liter zand weegt 1,4 kg.
25 kg zand is iets minder dan 18 liter