Komen er in Nederland twee types egels voor?

Recent werd door iemand beweerd dat er twee soorten/types egels in Nederland voor zouden komen. Vroeger zou bijvoorbeeld alleen het type "hondekop" worden gegeten. Ook zou er verschil in de lengte van de stekels zijn. Wie kan mij hier het juiste verhaal over vertellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

nee, inheems komt hier alleen de erinaceus europaeus voor, de ons welbekende egel.

Toegevoegd na 7 minuten:
voor de oostelijke egel, de erinaceus roumanicus, moeten we richting polen en oosterrijk.
daar is wel overlap met onze egel.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kwam tot dezelfde conclusie, mensen hier in de buurt (Twente) blijven de 2 soorten volhouden.