hoe heet deze vlieg?

Deze vlieg trof ik begin augustus aan op een braamstruik en is slechts 5 mm klein.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1K

Het beste antwoord

Zo te zien is dit de Anthomyia Procellaris, een soort bloemvlieg.

Ik denk dat, omdat hij ook grote rode ogen heeft en een wit streepjespatroon, en omdat het een klein vliegje is volgens jouw beschrijving. Als je googelt op deze naam, vind je heel veel foto's die op die van jou lijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je deze: Anthomyia procellaris http://www.tuin-thijs.com/images/vliegen-2011/Anthomyia-1-28-5-2010.jpg
Dan denk ik dat je gelijk hebt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nog een paar keer heel goed gekeken en er lijkt me geen twijfel mogelijk. Bedankt!