Hoe stek je een Dieffenbachia?

Ik heb een loot met een jong blad en een ontwikkelend blad. de loot is jong, er zitten geen ogen aan en is 20 cm lang, de steel ongeveerr 4 mm doorsnee

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
8.4K

Het beste antwoord

Dieffenbachia stekken doe je het beste via de stengel:

Neem een stengel en snijd deze in stukken van vijf centimeter. Zorg dat er twee knopen (punten waarop bladeren uit de stengel komen) aanzitten. Verwijder de bladeren van de onderste knoop.
Steek de onderkant in de aarde.
{Behandel verder zoals de kopstek)

Zodra er nieuwe blaadjes verschijnen, is het wortelschieten gelukt. Als je meerdere kleine plantjes samen in een pot hebt geplant, kun je twee weken daarna elke plant zijn eigen pot geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wordt een wat oudere plant te groot of eventueel van onderen kaal dan kan men deze gemakkelijk verjongen door ze eenvoudig af te snijden. De afgesneden top plant men opnieuw en zal weer spoedig gaan wortelen en opnieuw aan de groei gaan. De afgesneden onderstam zal ook uitlopen en meerdere zijtakken vormen zodat dan een bossige plant ontstaat. Ook deze nieuwe scheuten kunnen desgewenst weer gestekt worden dat kan men in ieder jaargetijde doen zonder dat men gebruik maakt van groeistof, daar ze zeer gemakkelijk wortels vormen. Zo rond de 20° c is de beste temperatuur voor de jonge stek.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.digibron.nl/search/share.jsp?uid=00000000012e9e8ec18c5b088aecdcc1&sourceid=1011