Hoe kan ik voorkomen dat zoveel lieveheersbeestjes mijn huis in komen?

In oktober komen ze vaak aanvliegen om een overwinter plek te vinden, lees ik overal op internet. Maar hoe kan ik voorkomen dat mijn huis de overwinterplek wordt??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Als eerste dien je blij te zijn dat een zo nuttig dier jou huis uit kiest als overwinter plek.

Als je dan nog wilt dat je geen lieveheersbeestjes in en rond je huis komen dien je de beplanting in en rond het huis aan te passen.

Lieveheersbeestjes overwinteren daar waar ze zeker van zijn dat ze in het voorjaar weer snel aan voedsel kunnen komen, dat betekent dat jij planten in de omgeving hebt staan waar bladluis graag op vertoeft.

Natuur is een prachtige cirkel van planten en dieren die elkander instant houden, deze cirkel wordt te vaak door de mensen verstoord waardoor er plagen van dieren kan ontstaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben het helemaal met je eens, prachtig toch die kleurrijke beestjes :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zucht, zucht, hoe kan iemand nu tegen deze kevertjes zijn!
Ze doe niets, ze steken niet, eten geen kamerplanten op, vervuilen niet, brommen niet en als je de deuren en ramen dicht houdt, komen ze ook niet binnen.
Dan gaan ze het schuurtje in.
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je voor de + Ed. Dit betekent heel veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
graag gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+je bijgezet................;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmmmm... Ik woon in een kerk naast een park. Elk jaar komen de beestjes binnen. En in grote getallen. Moet namelijk zo nu en dan kamers luchten en ze komen echt wel door die tralietjes van het luchtingsdeel. En ze doen niks vind ik niet echt kloppen, want ik vind het persoonlijk niet hygiënisch dat ik ze overal vind in de kamer, i de was etc.